Laat eens wat aan je vingers trekken

Het blijft leuk als je de reacties ziet van clienten na een behandeling.
“Je trekt wat aan mijn vingers, en mijn klacht is weg”.

Ja, zo lijkt het wel als je er zo naar kijkt.
Maar er is meer aan de hand dan alleen maar dat gevoel dat ik aan je vinger trok.

Klachten komen vaak voort uit een veel langer proces dan de meeste mensen denken. Zeker lichamelijke klachten. En eigenlijk is die klacht vaak niet een klacht op zichzelf. Vaak zijn er meerdere klachtren aan vooraf gegaan. Maar neemt het niet mee in de hulp die geboden moet worden.

Een klacht is eigenlijk een signaal van het (meer…)

6 tips voor effectief afvallen

6 tips voor effectief afvallen

6-tips-voor-effectief-afvallenIn mijn optiek heeft te zwaar zijn helemaal niets met een verkeerd eetpatroon te maken. Niet dat je niet zwaarder wordt van een verkeerd eetpatroon, maar als je alleen maar het eetpatroon en niet de oorzaak daarvan aanpakt blijft het een jo-jo-effect creëren. Die 6 tips voor effectief afvallen geeft je wat meer duidelijkheid.

Te zwaar zijn heeft meer te maken met een verkeerde stofwisseling en dat komt weer van een verkeerd leefpatroon. Of te wel de oorzaak ligt in één of meer onverwerkte belemmerende emoties uit het verleden.

Wat hebben onverwerkte emoties met afvallen te maken?

Voordat je echt met een ander eetpatroon begint is het dus zaak eerst energie te stoppen in een goed werkende stofwisseling. Tenslotte (meer…)

Waarom we ziektes nooit kunnen overwinnen

Waarom we ziektes nooit kunnen overwinnen

ziektesDe natuur zit prachtig in elkaar. De natuur om ons heen is altijd in balans. En zodra het ontdekt dat er een onbalans is, zal het zich altijd weten te herstellen. Soms kan dat heel snel, maar soms is daar aardig wat tijd voor nodig. Tijd is de ware genezer. We zeggen daarom nog steeds dat tijd alle wonden helen.

Kijk maar eens naar de ontdekking in de vijftiger jaren in de vorige eeuw. De ontdekking van het antibioticum. Een ware rage om bacteriën uit te bannen kwam tot stand. Een ontdekking die zo geweldig leek dat vanaf (meer…)

Druk, druk, druk

Hoi bloglezer,

We zijn weer heel druk geweest de afgelopen weken.

Zelf nog volop met de opleidingen bezig en natuurlijk met het aanpassen en verbeteren van de website. Inmiddels is mijn nieuwste GRATIS e-boek EMOTIE honderden keren gedownload. En natuurlijk zaten er nog aardig wat fouten in de tekst. Dus tijd voor een goede controle. Ik had hem in maart 2016 geschreven, maar nog niet echt nalaten lezen. Ik dacht, dat komt wel. Totaal vergeten toen ik hem gratis op internet zette. Deze keer hebben (meer…)

Gratis preview boek Emotie

Gratis E-boek Emotie (preview van fysiek boek)

Wil je eerst kijken wat er zoal besproken wordt in mijn boek over onze onverwerkte Emoties?

Ik heb een PDF van de eerste pagina’s en de gehele inhoud.

Het enige wat je hoeft te doen is onderstaand formulier in te vullen.
Je krijgt dan een bevestiging dat je bent aangemeld en in die bevestigingsmail zit een link naar het e-boek. Geheel gratis uiteraard. En je zit nergens aan vast.

Ziekteverzuim effectiever aanpakken

Ziekteverzuim effectiever aanpakken

Het wordt moeilijker om het werk weer op te pakken als iemand (lang) ziek thuis zit. Daarom moeten werknemers die ziek zijn, zo snel mogelijk weer aan het werk. Door de Wet verbetering poortwachter is de verantwoordelijkheid van de werkgever en werknemer groter.
Tijdens de periode van ziekte betaalt de werkgever het loon door. Soms krijgt de werknemer een ziektewetuitkering.

Bedrijven en instellingen die hun mensen langer en gezonder aan het werk willen houden, kunnen hiervoor subsidie aanvragen. Staatssecretaris Jetta (meer…)

Ik word gepest

Ik word gepest

Pesten is nooit leuk
Het is een veel gehoorde kreet. En ogenschijnlijk is er steeds meer aandacht voor dit probleem en zie je op verschillende manieren het pestprotocol voorbij komen. Alleen vraag ik mij af of die aandacht wel de juiste weg is.

Al jaren zoeken deskundigen naar de juiste aanpak voor dit ontoelaatbaar gedrag. Vaak begint het pesten klein en onschuldig, maar een gewillig slachtoffer kan, als dat tijden doorgaat, daar later in hun leven nog heel veel last van hebben.

Pesten kun je omschrijven als een gedrag waarbij één persoon herhaald en gedurende langere tijd door een of meerdere anderen bejegend wordt op manieren die leiden tot fysieke verwonding en/of psychisch lijden.

Tegenwoordig moeten scholen een pestprotocol naleven. Veel scholen kunnen daar nog niet echt mee uit de voeten. Veel leerkrachten beseffen zelfs niet eens dat er in hun klas(sen) pestkoppen zitten. Het moet dus anders.

Leer bij ons je middelvinger opsteken

Ik werd ook gepest en in mijn kinderjaren waren er geen pestprotocollen. Toen was het uitzichtloos, maar uiteindelijk ben ik blij dat we toen geen pestprotocollen hadden. Want in mijn ogen is een pestprotocol een instrument om de partijen bij elkaar te brengen. Op scholen is dat de school, de pester en de gepeste. Waarbij ieder zijn eigen agenda heeft.

De school wil het sussen; De pester wil niet in de belangstelling staan en zoekt naar mogelijkheden om het in vervolg nog stiekemer te doen, en de gepeste wil dat er naar hem geluisterd wordt. Eigenlijk is hier echt geen oplossing in te vinden. Het zal altijd een compromis worden. En iemand die gepest wordt, wil geen compromis. Die wil dat ze ophouden met pesten.

Door mijn eigen schooltijd heb ik veel geleerd over wat er gebeurt bij pestgedrag. Niet alleen wat het doet met mijn eigen emotie, maar ook wat het doet in de omgeving en bij de leerkrachten. Ik heb ervan geleerd dat een compromis zelfs averechts werkt. Op latere leeftijd kan het nog als een trauma ervaren worden.

Je ziet het dan ook vaak gebeuren dat een kind wat vroeger gepest werd, later ook in het bedrijfsleven het wat dat betreft aardig moeilijk heeft. Alsof er op je voorhoofd staat „pest mij maar”. Het oude patroon blijft je je hele leven achtervolgen, lijkt wel.

Andere aanpak
Een betere oplossing is om kinderen, en zelfs volwassen mensen, die gepest worden te helpen anders naar hun gevoelens te kijken. Nieuwe inzichten te geven die een positieve wending geven voor de oplossing. Kijk je namelijk anders naar een gebeurtenis, zullen de gevoelens daarop ook anders zijn.

Het maakt je veel sterker en zeker ook weerbaarder als jouw emotie niet van slag raakt door anderen. Bedenk dat pesters er alleen maar op uit zijn om aandacht van de groep te hebben. Ga je anders om met je gevoel, dan zal er uiteindelijk voor de pester geen voordeel meer zijn om door te gaan met pesten.

Iemand die gepest wordt voelt zich anders en dat zorgt ervoor dat ze met het probleem niet naar buiten durven komen. Zelfs voor hun eigen familie kunnen ze het goed geheim houden. Bang voor de confrontatie, bang om het te moeten vertellen op school of zelfs van het idee alleen al van een confrontatie met de pester die hem of haar al jaren onderuit haalt. Wordt je gepest, krijg je eigenlijk daardoor ook nog een minderwaardigheidscomplex. En erover praten in je eigen omgeving of op school helpt dan zeker niet. Het werkt zelfs tegen je.

Ik weet uit eigen ervaring, wat het is om gepest te worden. Ook ik weet hoe het voelt om een confrontatie aan te moeten gaan met de pester. Ook ik had de angst om te vertellen aan mijn ouders of schoolbegeleiders dat ik gepest werd. Het is dan ook niet voor niets dat ik emotie-specialist ben geworden.

In die jaren daarna heb ik diverse methodieken toegepast wat mij sterker heeft gemaakt. En wat er uiteindelijk voor gezorgd heeft dat ik jou kan helpen.

'Leer bij ons je middelvinger opsteken' is een unieke methode om je te helpen anders naar je emotie te kijken. Geen confrontaties met of op school, bedrijfsleven of zelfs die irriterende peuter Maar gewoon in een veilige setting leren je emoties goed onder controle te krijgen. Zo goed dat je de volgende keer gewoon je middelvinger opsteekt naar alle pesters om je heen. Al zou het alleen maar in je gedachten zijn. Je zult zien dat dat ook helpt.

Ik word nooit meer gepest!

Depressie? 5 tips om depressie te stoppen

Depressie

DepressieMeer dan 800.000 slikken middelen tegen depressie. Volgens deskundige slikt 600.000 ervan medicijnen die ze eigenlijk niet behoren te slikken.

Daar zou je bijna depressief van worden. We luisteren teveel bij het voorschrijven van medicijnen naar de amerikaanse manier van voorschrijven. Volgens ons kan en moet het anders.

Natuurlijk kan je een depressie niet vergelijken met een burn-out, stress of wat emotionele gevoelens. Dat is duidelijk. Ook is niet elke depressie hetzelfde. We willen niet ontkennen dat het een complexe materie is.

Depressie? Is het dat wel..

Zelfs voor de deskundigen is het onmogelijk een juiste diagnose te stellen. Gelukkig zijn er veel medicijnen die aansluiten bij de klachten die geopenbaard worden bij een depressie of een burn-out. Maar dan wel als tijdelijke oplossing. Want je hebt op dit moment last van depressieve gevoelens en dat kan over een paar maanden over zijn.

Steeds vaker wordt, naast medicijn gebruik, voorgesteld om met meditatie aan de slag te gaan. Het is inmiddels bewezen dat dit succesvol kan zijn. Maar meditatie en medicatie gaan alleen samen als ze jarenlang toergepast gaan worden. Je komt er dus niet meer vanaf.

Wij maken gebruik van een combinatie van ander soort van meditatie en behandelen op de manier zoals het brein werkt. Ons lichaam heeft energie nodig om te kunnen overleven. Dit halen we uit ons eten, ons drinken en onze ademhaling.

Bij veel stress gaat de ademhaling omhoog en kan het lichaam extra energie opbouwen om juist te kunnen handelen. Bij een ontspannen ademhaling daarentegen gaat ons lichaam aan de slag met het zuiveren van ons lichaam en met reserves opbouwen.

In de vele onderzoeken van de afgelopen jaren is gebleken dat de ademhaling bij veel mensen niet optimaal is. De oorzaak is vaak te verklaren. Het verleden heeft daar zeker invloed op gehad, maar ook de huidige situatie helpt niet echt een juiste ademhaling op gang te brengen.

Verkeerde ademhaling

Allereerst wil ik je voorstellen eens naar die ademhaling te kijken. Waarschijnlijk adem je niet op de goede manier. Meestal ademen we op de pijn, inplaats van een ademhaling die de pijn weghaalt. We worden kortademig en het lichaam, maar ook het brein, krijgt steeds minder zuurstof.

Stap 1
Adem door je neus in 4 tellen de adem in.

Stap 2
Hou 4 tellen je adem rustig in. Niet krampachtig dus.

Stap 3
Adem nu heel rustig 4 tellen je adem door je mond uit.

Stap 4
Hou nu 4 tellen je adem in om de zuurstof uit je longen de gelegenheid te geven door je bloed te zijn opgenomen.

Het mooiste zou zijn om dit proces vier maal rustig toe te passen. Wanneer je de trap op moet lopen, zware arbeid moet verrichten, negatieve gedachten hebt, en dergelijke is het goed deze oefening toe te passen. Ook als je wakker wordt voordat je je bed uitstapt en voordat je in slaap gaat vallen. Zeker voor het slapen gaan zal de nachtrust ook beter worden.

Rust in het onderbewuste

Vingerreflexologie gaat er van uit dat ons lichaam niet beschikt over één maar over twee immuunsystemen. Naast ons lichamelijk immuunsysteem is er nog een tweede, voor velen onbekende, immuunsysteem. Het is onderdeel van de aura maar is er niet echt afhankelijk van. Voor werking van het immuunsysteem maakt het niet uit hoe onze aura eruitziet. Wel kan de aura een extra bescherming zijn voor het immuunsysteem.

Het immuunsysteem in onze aura wordt in stand gehouden en van energie voorzien door onze mindset. Dat wat we denken over de wereld en onszelf bepaald hoe we ons in de buitenwereld profileren.

Het immuunsysteem in de aura is een soort transformator die werkt in twee richtingen welke energieën kan zuiveren en/of herstellen voordat ze verder gaan en is sterk verbonden met onze mind.

Onze mind bepaald dan ook in sterke maten hoe flexibel en sterk dat immuunsysteem is.Het immuunsysteem in de aura kan op twee manieren worden aangetast of zelfs in zijn geheel worden afgebroken.

We kunnen het zelf van binnenuit ondermijnen; door niet op de juiste wijze met onszelf om te gaan. Of het immuunsysteem is aangetast door onze omgeving. In beide gevallen hebben we het vertrouwen in onszelf verloren en verliest het immuunsysteem zijn energie.

De mind, ons helder denken, zeker weten en zuiver voelen, zullen op een gegeven moment zo aangetast worden dat het immuunsysteem gaten gaat vertonen waardoor burn-out, depressie, onzekerheid, angst of fobie de kans krijgen om te ontstaan.

Zou men, zoals in de reguliere wereld, alleen de lichamelijke klachten verhelpen, zal er spoedig daarna op een andere plek in het lichaam een andere storing zich aandienen. Of erger, het medicijn doet niet wat het behoort te doen.

Wil je van je depressie af?

Willen we echt genezen, zullen de beide immuunsystemen hersteld moeten worden. Maar allereerst zal het immuunsysteem in de aura de juiste aandacht nodig hebben. Zonder zelfvertrouwen geen verbetering.

Daar de in onze aura aanwezige immuunsysteem een tweerichtings-systeem is, zal hij op twee manieren hersteld moeten worden: Allereerst vanuit onze eigen denken, met speciaal daarvoor bestemde meditaties, visualisaties en affirmaties en tijdens de sessies drukpuntmassage op de vingers welke in verbinding staan met de somatosensorische cortex.

TIP 1
Mindfulness workshops, clinics of ontspanningscursussen hebben bewezen genezend te kunnen werken en energie opwekkend te zijn.

TIP 2
Een goede nachtrust zorgt voor een ontspannen opstaan. Wordt je 's nachts wakker, breng dan de aandacht naar de ademhaling en maak de ademhaling ontspannen, langzamer en dieper naar je buik.

TIP 3
Denk terwijl je last heb van dat nare gevoel, je in je gedachte te verplaatsen naar een mooi moment uit je leven. Denk aan de laatste vakantie, die mooie film, dat prachtig moment in je leven.

TIP 4
Na jaren last te hebben van die problemen is er een vicieuze cirkel ontstaan in het brein. Het staat op een automatische piloot. Daarbreek dat en voel hoe het zou zijn zonder die blokkade. Bedenk wat je zou gaan doen als je geen last meer zou hebben van dat probleem.

TIP 5
Breng je vingertoppen van beide handen naar je slapen terwijl je rustig op de bank of op bed ligt. De zijkwabben krijgen energie en worden iets vergroot. Daardoor wordt je ontspannen en rustiger.

Hoe pakken we jouw depressie aan?

De verborgen kracht van de vingers verbetert jouw emotioneel welbevinden door de energiestroom in de somatosensorische cortex te activeren, daarna te herstellen en direct daarop van nieuwe informatie voorzien.

Het is op de manier zoals ons brein werkt.
Ook worden er wanneer nodig de bijpassende opgeslagen herinneringen bijgeschaafd en aangepast. We krijgen zo een beter balans in ons eigen denken en doen, waardoor herstel makkelijker en sneller kan gaan.
Langdurige energieverstoring, door welke oorzaak dan ook, zal een verstoring geven in ons immuunsysteem. Waardoor ziekte of ongemak snel chronisch wordt.

De uiteindelijke behandeling bestaat slechts uit minimaal 2 tot maximaal 3 sessies. Tijdens de eerste behandeling zullen de vingers middels drukpuntmassage bewerkt worden waardoor er al snel een duidelijk effect gaat optreden. Soms kan verandering van de pijnprikkel niet van de ene op de andere dag weg zijn. Meestal komt dit omdat het al zolang in het lichaam aanwezig is.
Ook bij de tweede en derde sessie worden de vingers en de handen op bepaalde drukpunten behandeld om zodoende het oude proces tot staan te brengen.

Auto-immuunsysteem wel of niet te verhelpen

Auto-immuunziektes wel of niet te verhelpen

De bekendste auto-immuunziekten zijn:
Huid: Psoriasis, lupus en vitiligo
Maag en darmen: de ziekte van Crohn en ontsteking aan de dikke darm
Ruggemerg en hersen: Multiple Sclerose
Gewrichten: Reuma en reumatoide arthritis
Bloed en lichaamsvocht: Diabetes
Maar natuurlijk ook de schildklier en de nieren en vele andere aandoeningen behoren daarbij.

Inmiddels is de lijst van auto-immuunziektes zo groot, dat je door de bomen het bos niet meer ziet. En voor de wetenschap zijn ze niet op te lossen en zijn ze dus levenslang aanwezig. Je moet er maar mee leren leven, is hun antwoord. (meer…)

Adem je wel gezond

Adem je wel gezond

Naast goede voeding en drinken hebben we een juiste ademhaling nodig om in leven te blijven. Zodra die in balans zijn, zijn wij ook in balans en is ons lichaam sterk genoeg voor de aanvallen van buiten af. 

Er is veel informatie te vinden over wat wel en niet goed voor ons is om te eten. En dat je genoeg moet drinken is inmiddels ook wel duidelijk. Maar over een juiste ademhaling is bijna niets te vinden. Laat staan dat we weten of het wel of niet goed is hoe we ademen. Er zijn ook maar weinig mensen die bewust ademhalen. Het is namelijk een onbewust patroon.

(meer…)