Depressie

DepressieMeer dan 800.000 slikken middelen tegen depressie. Volgens deskundige slikt 600.000 ervan medicijnen die ze eigenlijk niet behoren te slikken.

Daar zou je bijna depressief van worden. We luisteren teveel bij het voorschrijven van medicijnen naar de amerikaanse manier van voorschrijven. Volgens ons kan en moet het anders.

Natuurlijk kan je een depressie niet vergelijken met een burn-out, stress of wat emotionele gevoelens. Dat is duidelijk. Ook is niet elke depressie hetzelfde. We willen niet ontkennen dat het een complexe materie is.

Depressie? Is het dat wel..

Zelfs voor de deskundigen is het onmogelijk een juiste diagnose te stellen. Gelukkig zijn er veel medicijnen die aansluiten bij de klachten die geopenbaard worden bij een depressie of een burn-out. Maar dan wel als tijdelijke oplossing. Want je hebt op dit moment last van depressieve gevoelens en dat kan over een paar maanden over zijn.

Steeds vaker wordt, naast medicijn gebruik, voorgesteld om met meditatie aan de slag te gaan. Het is inmiddels bewezen dat dit succesvol kan zijn. Maar meditatie en medicatie gaan alleen samen als ze jarenlang toergepast gaan worden. Je komt er dus niet meer vanaf.

Wij maken gebruik van een combinatie van ander soort van meditatie en behandelen op de manier zoals het brein werkt. Ons lichaam heeft energie nodig om te kunnen overleven. Dit halen we uit ons eten, ons drinken en onze ademhaling.

Bij veel stress gaat de ademhaling omhoog en kan het lichaam extra energie opbouwen om juist te kunnen handelen. Bij een ontspannen ademhaling daarentegen gaat ons lichaam aan de slag met het zuiveren van ons lichaam en met reserves opbouwen.

In de vele onderzoeken van de afgelopen jaren is gebleken dat de ademhaling bij veel mensen niet optimaal is. De oorzaak is vaak te verklaren. Het verleden heeft daar zeker invloed op gehad, maar ook de huidige situatie helpt niet echt een juiste ademhaling op gang te brengen.

Verkeerde ademhaling

Allereerst wil ik je voorstellen eens naar die ademhaling te kijken. Waarschijnlijk adem je niet op de goede manier. Meestal ademen we op de pijn, inplaats van een ademhaling die de pijn weghaalt. We worden kortademig en het lichaam, maar ook het brein, krijgt steeds minder zuurstof.

Stap 1
Adem door je neus in 4 tellen de adem in.

Stap 2
Hou 4 tellen je adem rustig in. Niet krampachtig dus.

Stap 3
Adem nu heel rustig 4 tellen je adem door je mond uit.

Stap 4
Hou nu 4 tellen je adem in om de zuurstof uit je longen de gelegenheid te geven door je bloed te zijn opgenomen.

Het mooiste zou zijn om dit proces vier maal rustig toe te passen. Wanneer je de trap op moet lopen, zware arbeid moet verrichten, negatieve gedachten hebt, en dergelijke is het goed deze oefening toe te passen. Ook als je wakker wordt voordat je je bed uitstapt en voordat je in slaap gaat vallen. Zeker voor het slapen gaan zal de nachtrust ook beter worden.

Rust in het onderbewuste

Vingerreflexologie gaat er van uit dat ons lichaam niet beschikt over één maar over twee immuunsystemen. Naast ons lichamelijk immuunsysteem is er nog een tweede, voor velen onbekende, immuunsysteem. Het is onderdeel van de aura maar is er niet echt afhankelijk van. Voor werking van het immuunsysteem maakt het niet uit hoe onze aura eruitziet. Wel kan de aura een extra bescherming zijn voor het immuunsysteem.

Het immuunsysteem in onze aura wordt in stand gehouden en van energie voorzien door onze mindset. Dat wat we denken over de wereld en onszelf bepaald hoe we ons in de buitenwereld profileren.

Het immuunsysteem in de aura is een soort transformator die werkt in twee richtingen welke energieën kan zuiveren en/of herstellen voordat ze verder gaan en is sterk verbonden met onze mind.

Onze mind bepaald dan ook in sterke maten hoe flexibel en sterk dat immuunsysteem is.Het immuunsysteem in de aura kan op twee manieren worden aangetast of zelfs in zijn geheel worden afgebroken.

We kunnen het zelf van binnenuit ondermijnen; door niet op de juiste wijze met onszelf om te gaan. Of het immuunsysteem is aangetast door onze omgeving. In beide gevallen hebben we het vertrouwen in onszelf verloren en verliest het immuunsysteem zijn energie.

De mind, ons helder denken, zeker weten en zuiver voelen, zullen op een gegeven moment zo aangetast worden dat het immuunsysteem gaten gaat vertonen waardoor burn-out, depressie, onzekerheid, angst of fobie de kans krijgen om te ontstaan.

Zou men, zoals in de reguliere wereld, alleen de lichamelijke klachten verhelpen, zal er spoedig daarna op een andere plek in het lichaam een andere storing zich aandienen. Of erger, het medicijn doet niet wat het behoort te doen.

Wil je van je depressie af?

Willen we echt genezen, zullen de beide immuunsystemen hersteld moeten worden. Maar allereerst zal het immuunsysteem in de aura de juiste aandacht nodig hebben. Zonder zelfvertrouwen geen verbetering.

Daar de in onze aura aanwezige immuunsysteem een tweerichtings-systeem is, zal hij op twee manieren hersteld moeten worden: Allereerst vanuit onze eigen denken, met speciaal daarvoor bestemde meditaties, visualisaties en affirmaties en tijdens de sessies drukpuntmassage op de vingers welke in verbinding staan met de somatosensorische cortex.

TIP 1
Mindfulness workshops, clinics of ontspanningscursussen hebben bewezen genezend te kunnen werken en energie opwekkend te zijn.

TIP 2
Een goede nachtrust zorgt voor een ontspannen opstaan. Wordt je 's nachts wakker, breng dan de aandacht naar de ademhaling en maak de ademhaling ontspannen, langzamer en dieper naar je buik.

TIP 3
Denk terwijl je last heb van dat nare gevoel, je in je gedachte te verplaatsen naar een mooi moment uit je leven. Denk aan de laatste vakantie, die mooie film, dat prachtig moment in je leven.

TIP 4
Na jaren last te hebben van die problemen is er een vicieuze cirkel ontstaan in het brein. Het staat op een automatische piloot. Daarbreek dat en voel hoe het zou zijn zonder die blokkade. Bedenk wat je zou gaan doen als je geen last meer zou hebben van dat probleem.

TIP 5
Breng je vingertoppen van beide handen naar je slapen terwijl je rustig op de bank of op bed ligt. De zijkwabben krijgen energie en worden iets vergroot. Daardoor wordt je ontspannen en rustiger.

Hoe pakken we jouw depressie aan?

De verborgen kracht van de vingers verbetert jouw emotioneel welbevinden door de energiestroom in de somatosensorische cortex te activeren, daarna te herstellen en direct daarop van nieuwe informatie voorzien.

Het is op de manier zoals ons brein werkt.
Ook worden er wanneer nodig de bijpassende opgeslagen herinneringen bijgeschaafd en aangepast. We krijgen zo een beter balans in ons eigen denken en doen, waardoor herstel makkelijker en sneller kan gaan.
Langdurige energieverstoring, door welke oorzaak dan ook, zal een verstoring geven in ons immuunsysteem. Waardoor ziekte of ongemak snel chronisch wordt.

De uiteindelijke behandeling bestaat slechts uit minimaal 2 tot maximaal 3 sessies. Tijdens de eerste behandeling zullen de vingers middels drukpuntmassage bewerkt worden waardoor er al snel een duidelijk effect gaat optreden. Soms kan verandering van de pijnprikkel niet van de ene op de andere dag weg zijn. Meestal komt dit omdat het al zolang in het lichaam aanwezig is.
Ook bij de tweede en derde sessie worden de vingers en de handen op bepaalde drukpunten behandeld om zodoende het oude proces tot staan te brengen.

Depressie? 5 tips om depressie te stoppen
Getagd op:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *